Novinky

Olympijske hry aut

Olympijské hry v Paříži už téměř začaly. A co, kdyby se konaly olympijské hry aut? V jakých kategoriích by se dalo soutěžit?

Rychlost

Nejrychlejším sériově vyráběným autem v roce 2024 je Koenigsegg Jesko Absolut, který dosáhl rychlosti 531 km/h.

V kategorii 4 dveřových vozů by na nejvyšší příčce byla Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio .

Těžká váha

Nejtěžším autem na světě je opancéřovaná limuzína Zil-41047 s váhou 3335 kg.

Tah

Největším tahounem je CHEVROLET SILVERADO 1500 z roku 2023, který utáhne 6033 kg.

V českých končinách by to vyhrál asi Dodge RAM 1500, který je tu běžnější a utáhne stále krásných 4500 kg.

Hbitost

Nejhbitějším autem je Dodge Challenger SRT Demon.

Otočka na místě

Prototyp elektrovozu Mercedes-Benz EQG na své předváděcí jízdě v Las Vegas předvedl parádní tankovou otočku. Teď nezbývá, než čekat, jestli se ji dočkáme u reálného vozu.

 

Čím jezdí sportovci na Olympijských hrách?

Pro přesuny sportovců a pořadatelů jsou používány vodíkové vozy Toyota Mirai a elektrické skútry. 60% vozidel, nebo jejich komponentů je vyráběno v Evropě a 37% přímo ve Francii.

Proč zatím nemáme češtinu pro všechna auta?

Otázku, proč nejsou v naší nabídce i další značky, dostáváme poměrně často. Odpověď je jednoduchá - rádi bychom učili česky všechny značky, modely, systémy. Nejde jen o obchodní výhody, které by nám to přineslo, ale hlavně si myslíme, že by na českých silnicích bylo bezpečněji. Spousta lidí spěchá a přece nebudou ztrácet čas zastavováním kvůli nastavení různých funkcí, nebo zadání trasy. Ano, nastavování v češtině za jízdy také odvádí pozornost, ale oproti cizímu jazyku na kratší dobu. 

Ale vraťme se k jádru pudla - proč tedy nemáme češtinu pro všechny systémy? Jsme jen malý tým, který si rád dělá vše sám. Příprava překladu, vytvoření bezpečného postupu instalace a testování funkcí zabere poměrně dost času. Proto nedokážeme sekat češtiny jak Baťa cvičky. 

Výsledná instalace možná tak pracně nevypadá, ale skrývají se za ní stovky hodin práce.

Zatím máme připravenou češtinu pro tyto značky a na dalších pilně pracujeme:

Chcete vědět, jestli třeba nepracujeme zrovna na češtině pro Vaše auto? Ozvěte se nám na info@cestinadoaut.cz, rádi odpovíme na všechny dotazy.

Přejeme vám krásné a klidné prázdniny

Prázdniny jsou tu a s nimi i čas dovolených. Chystáte se na dovolenou autem? Nezapomeňte na důkladnou kontrolu před jízdou. Chybějící kapaliny, stará mapa, nebo poztrácené nářadí dokáží zkazit klidnou cestu.

Proto pro vás máme návod, co vše před delší jízdou zkontrolovat:

  1. hloubku vzorku a tlak pneu
  2. kapaliny - chladicí, brzdovou, vodu v ostřikovačích, motorový olej i množství PHM
  3. stav vozu - podvozek, úniky kapalin
  4. brzdový systém (brzdný účinek, tloušťku destiček a kotoučů) 
  5. funkčnost klimatizace
  6. funkčnost světel, blinkrů
  7. stav stěračů
  8. platnost všech dokladů a jejich uložení
  9. stáří mapy a funkčnost navigace
  10. stav lékárničky

 

Co se vám ještě může hodit?

  1. čeština do palubního počítače - servisní hlášení se většinou zobrazují v palubním počítači před řidičem. Tato hlášení bývají často v cizím jazyce, zobrazují se jak informace o nedostatku kapaliny v ostřikovačích, tak závady na motoru. S českým překladem hned a bez slovníku víte, o co se jedná a můžete se během pár vteřin rozhodnout co dál. Překlad nabízíme pro vozy Ford s palubním počítačem Convers+ a pro většinu vozů Jeep a Dodge.
  2. překlad ovládacího systému - pohodlí na dlouhé cestě je důležité. Jak si snadno nastavit funkce podle svých představ, když je systém v angličtině, nebo v němčině? Bez slovníku se u některých aut neobejdete. Nastavení trakce, podvozku, klimatizace, rádia, světel, okýnek a dalších důležitých i méně důležitých funkcí zvládnete po překladu levou zadní i po několika hodinách za volantem.
  3. oprava rádia / navigace - několik hodin na cestě s rozbitým rádiem si nedokážeme představit. Chrastící reproduktor, nebo vypadávající signál rádia dokáže otrávit nejednoho řidiče a cestujícího.

 

Můžeme vám s něčím poradit, nebo pomoci? Ozvěte se nám na tel. 777 047 960.

Opravy budíků Ford

Stává se vám, že najednou zhasne palubní deska u vašeho Fordu?

Závada začíná nenápadně, občasným probliknutím palubní desky. Časem se stav zhoršuje a z občasného probliknutí je úplné vypnutí palubní desky se spadnutím ručiček rychloměru a otáčkoměru. Později zhasne za jízdy i motor, nebo se auto nedá nastartovat. Jedná se o častou závadu, která se ze začátku dá nouzově vyřešit dobře mířenou ranou do palubní desky, jako trvalé řešení to ale nefunguje.

S řešením této závady máme bohaté zkušenosti. Poradíme si i se zablokovaným autorádiem, nefunkční navigací, špatným příjmem GPS signálu, vypínáním autorádia,  a dalšími.

Pro objednávky, nebo konzultace opravy volejte v pracovní dny 777 047 960. Kdykoliv jsme pro vás na e-mailové adrese info@cestinadoaut.cz a ve formuláři zde.

Znáte historii značky Alfa Romeo?

Když se řekne Alfa Romeo, každý si vybaví italské sportovní auto. Připomenout si vzestupy i pády této značky určitě neuškodí.

Původně byla společnost registrována v roce 1907 jako Darracq Italiana. Vlastníky byli Cavaliere Ugo Stella a Alexandre Darracq. Když jejich partnerství ztroskotalo, Stella a další spoluinvestoři 24. června 1910 založili společnost A.L.F.A. - Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Bezejmenná Lombardská továrna na auta).

Prvním vozem, který opustil továrnu A.L.F.A. byl model 24 HP v roce 1910. Měl na dnešní poměry pouhých 24 koňských sil a auto navrhl Giuseppe Merosi. Dva z těchto vozů se v roce 1911 dokonce účastnily soutěže Targa Florio.

Výroba během války

V roce 1916 společnost převzal Nicola Romea. Pod jeho vedením se z automobilky stala továrna na výrobu vojenské techniky. Výráběla se munice, kompresory, generátory, letecké motory a také těžké lokomotivy. Po válce Romeo převzal nad společností A.L.F.A. plnou kontrolu a v roce 1920 změnil název na Alfa Romeo. Prvním vozem byl Torpedo 20-30 HP. Giuseppe Merosi pokračoval ve vývoji vozů i pod tímto vedením a přišel s modely 40-60HP a RL Targa Florio. Po válce byly vozy Alfa Romeo stále daleko před konkurencí a sbíraly jedno vítězství za druhým.

Díky mladému závodníkovi Alfy Romeo, Enzu Ferrarimu, společnost získala designéra Vittoria Jano. Od něj vzešla Alfa Romeo P2 Grand Prix, která vyhrála světový pohár v roce 1925. Enzo Ferrari byl dobrým závodníkem, ale ještě lepším týmovým managerem. Nakonec ale z Alfy odešel a založil si vlastní společnost - Scuderia Ferrari. 

Poválečné roky

Alfa se dostala do potíží po konci války, kdy byly ukončeny kontrakty na vojenské vybavení. V roce 1933 tak musela Alfu zachránit vláda, která tím získala nad Alfou kontrolu. Díky tomu se Alfa stala národním znakem. Vozy se stavěly především na zakázku, kdy karoserie navrhovaly a vyráběly jiné společnosti - Touring z Milána, Zagato, Boano, Bertone nebo Pininfarina. Vznikaly tak úžasné a ladné karoserie.  Ve studiu Bertone vznikly i vozy série B.A.T., které svým vzhledem předběhly dobu. Vrcholem této éry byla závodní Alfa Romeo 2900B Typ 35.

Po druhé světové válce se přestaly vyrábět zakázkové vozy a výroba se zpět vrátila k menším, ekonomičtějším a masově vyráběným vozidlům. Firma se pomalu dostala do zisku. Slogan automobilky zněl: "Rodinné auto, které vyhrává závody". V 70. letech se Alfa opět dostala do finanční tísně. V roce 1986 ze společnosti odstoupila vláda a značku odkoupil FIAT. 

Novodobou historii značky už zná asi každý. Po záblesku úspěchu v 90. letech došlo k útlumu. Zákazníci nevěřili její technice a kvalitě. Na výsluní se opět začala dostávat až nedávno s modely Giulia, Giulietta, MiTo a Stelvio. A jak to bude dál? Uvidíme, co přinese propojení skupiny FCA se skupinou PSA.

Pro krásné historické vozy sice překlad nemáme, ale pro Alfa Romeo Giulietta a Alfa Romeo MiTo jsme připravili češtinu.

Jezdíme po celé ČR

V dnešní uspěchané době si každý ceníme komfortu a pohodlí. Proto rádi dojedeme instalovat češtinu do vašeho vozu přímo k vám domů nebo do zaměstnání. Oproti nutnosti navštěvovat naši provozovnu má tato varianta hned několik nesporných výhod: 

Proč je lepší, když službu dodáme my k vám?

 

V dnešní uspěchané době si ceníme komfortu a pohodlí. Proto vám nabízíme naše služby s dojezdem přímo k vám domů nebo kamkoliv jinam. Oproti nutnosti navštěvovat naši provozovnu má tato varianta hned několik nesporných výhod:

1. Můžete svůj čas využít efektivněji: Nemusíte nikam jezdit (třeba z Brna je to k nám pěkná štreka), trávit čas hledáním naší provozovny a složitě se prodírat různými objížďkami a uzavírkami. My k vám dorazíme v dohodnutý termín a vy se tak můžete plně soustředit na své aktivity, ať už pracovní nebo soukromé.

2. Pohodlí a jednoduchost: Službu vám provedeme ve vašem přirozeném prostředí, ať už se jedná o domov, parkoviště u zaměstnání, obchodní centrum nebo jakékoliv jiné vámi zvolené místo. 

3. Osobnější přístup a individuální péče: Během instalace češtiny s vámi můžeme podrobně probrat vaše dotazy a přání a zajistit, že proběhne vše dle vašich představ. 

Přivezeme vám tak nejen kvalitní službu, ale i ušetříme váš čas a zpříjemníme vám celý proces. Neváhejte nás kontaktovat a domluvte si termín, který vám bude nejvíce vyhovovat.

Máte dotaz, který vám vrtá hlavou? Sem s ním.

 

Opravy navigací a autorádií

Občas se stane, že navigace, nebo autorádio přestanou fungovat tak, jak mají. S jakými závadami si hravě poradíme?

Naši technici si snadno poradí i se složitejšími závadami:

  • studené kontakty v rádiu/navigaci
  • špatně fungující ovládací tlačítka
  • odlepující se displeje (bubliny na displeji)
  • zasekávání systému
  • aktualizace systému
  • špatný signál GPS
  • odkódování autorádia/navigace
  • výměna antény
  • konverze systému na evropské ladění a mapy
  • připojení telefonu k systému auta
  • aktivace Bluetooth
  • diagnostika systému a závad

Trápí vás jiná závada, která se týká navigace, nebo autorádia? Zavolejte nám, rádi s vámi probereme možnosti a podělíme se s vámi o naše zkušenosti.

Opravy rádií

Jeep Willis

8. května jsme oslavili Den vítězství, kdy německo kapitulovalo ve II. světové válce a spojenci ovládli Evropu. Historie je jistě zajímavá, nás ale více zajímá jedno klasické auto, které vzniklo právě za války. 

Technicky jednoduché auto, které bylo jednou z nejvýznamější součástí techniky a přispělo k vítězství. 

Jeep Willis byl vyroben na žádost americké vlády. V červenci 1940 ministerstvo války oslovilo 135 výrobců aut, aby vyrobili víceúčelové terénní vozidlo. Na nabídky dali automobilkám pouhých 11 dní. Přihlášení výrobci dostali na vývoj funkčního prototypu 49 dní a 75 dní na dokončení 70 testovacích vozidel. A tak vznikl vojenský jeep s pohonem všech kol a místem pro 3 cestující. 

Zakázku vyhrála firma American Bantam, ale nebyla schopna kvůli nedostatečné výrobní kapacitě zakázku splnit. Vše tedy připadlo firmě Willis-Overland a později ještě Fordu, který Jeep Willis vyráběl pod označením Ford GPW (General Purpose Willis).

Čím byl Willis tak výjimečný?

  • Bezklíčkovým startování, které umožňovalo rychlejší únik před nepřítelem.
  • Nízkou výškou 1,02 m (v případě sklopeného skla).
  • Každý Jeep měl označení váhy v tunách pro snadnější zjištění, jestli přejede most.
  • První funkční prototypy vznikly během 49 dní.

Jeep Willis byl vyrobený jako jednoduché vozidlo, dnešní auta jsou ale nabité elektronikou, asistenty, navigací. S ovládáním dnešních Jeepů a s přizpůsobením na evropskou verzi systémů vám pomůžeme.

Ford Mustang slaví kulatých 60 let

Ford Mustang, který dnes vnímáme jako sporťák, původně vznikl jako levné rodinné auto.

Na začátku 60. let Ford provedl několik průzkumů na univerzitách.  Podle jejich výsledků v roce 1964 sjel z výrobní linky první Ford Mustang, inzerovaný jako praktický vůz pro rodiny. Tedy, jak dospěli k názoru, že je toto praktické rodinné auto, nevíme. Ale rozhodně i první model vypadal dobře. Změna nastala v roce 1979, kdy Ford přišel s úplně novým designem, který se moc neosvědčil. V roce 2005 se Mustang vrátil k osvědčenému retrovzhledu a opět slavil úspěch. Ne jako praktický rodinný vůz, ale už jako sportovní auto.

Několik zajímavostí o Fordu Mustang:

  • Název Mustang je nejdéle používaný název auta u Fordu
  • Původně byl představen jako levné rodinné auto
  • 42 % nových vlastníků Mustangů byly ženy
  • 1979 se Mustang vzdal klasických tvarů a vrátil se k nim až v roce 2005 (naštěstí)
  • Nejoblíbenější barva Fordu Mustang je červená
  • Ford Mustang není pojmenovaný po divokém koni (i když ho má v logu), ale původně podle bojového letounu z 2. světové války.

 Pro Ford Mustang sice češtinu nenabízíme, ale připravili jsme ji pro spoustu jiných modelů Ford.

Prázdniny se blíží, aktualizujte svou navigaci

Prázdniny a doba dovolených se nám rychle přibližují a s nimi i cestování autem po známých i neznámých krajích. Jízda podle zastaralých map dokáže zavařit i zkušenému řidiči. 

Každý rok se v letních měsících rozkope skoro půlka silnic v republice, k tomu se dostaví nové obchvaty, křižovatky, nadjezdy, podjezdy, změní se přednosti a jednosměrky. Se zastaralou mapou můžete být na cestách nepříjemně překvapeni. Z báječně naplánovaného výletu za zábavou se tak stává boj o dojetí. Nervozní řidič trousí jeden vulgarismus za druhým, okřikuje zbylou posádku. Určitě to není šťastný začátek zábavného dne.

Jak tomu předejít? S nejnovějšími mapami se neztratíte.

Kromě nejnovějších map vám zpříjemní cestování také čeština v navigaci a nastavení. I v angličtině jsou pokyny navigace mnoha řidičům srozumitelné. Ale dostali jste se někdy do situace, kdy jste v neznámém městě přijeli na složitejší křižovatku, hlídali si přednosti v jízdě, ostatní auta a ještě se soustředili na pokyny navigace v cizím jazyce? Na jednoho řidiče je toho moc, to známe z vlastní zkušenosti. Je příjemnější a srozumitelnější, když z reproduktorů auta slyšíte jasné - za dvěstě metrů odbočte vpravo, na třetím výjezdu sjeďte z kruhového objezdu, dojeli jste do cíle. A hned máte o jednu starost při řízení méně.

Zajímá vás aktualizace mapových podkladů a čeština do vašeho auta? Volejte 734 20 20 20