Novinky, Strana 2

Opravy budíků Ford

Stává se vám, že najednou zhasne palubní deska u vašeho Fordu?

Závada začíná nenápadně, občasným probliknutím palubní desky. Časem se stav zhoršuje a z občasného probliknutí je úplné vypnutí palubní desky se spadnutím ručiček rychloměru a otáčkoměru. Později zhasne za jízdy i motor, nebo se auto nedá nastartovat. Jedná se o častou závadu, která se ze začátku dá nouzově vyřešit dobře mířenou ranou do palubní desky, jako trvalé řešení to ale nefunguje.

S řešením této závady máme bohaté zkušenosti. Poradíme si i se zablokovaným autorádiem, nefunkční navigací, špatným příjmem GPS signálu, vypínáním autorádia,  a dalšími.

Pro objednávky, nebo konzultace opravy volejte v pracovní dny 777 047 960. Kdykoliv jsme pro vás na e-mailové adrese info@cestinadoaut.cz a ve formuláři zde.

Znáte historii značky Alfa Romeo?

Když se řekne Alfa Romeo, každý si vybaví italské sportovní auto. Připomenout si vzestupy i pády této značky určitě neuškodí.

Původně byla společnost registrována v roce 1907 jako Darracq Italiana. Vlastníky byli Cavaliere Ugo Stella a Alexandre Darracq. Když jejich partnerství ztroskotalo, Stella a další spoluinvestoři 24. června 1910 založili společnost A.L.F.A. - Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Bezejmenná Lombardská továrna na auta).

Prvním vozem, který opustil továrnu A.L.F.A. byl model 24 HP v roce 1910. Měl na dnešní poměry pouhých 24 koňských sil a auto navrhl Giuseppe Merosi. Dva z těchto vozů se v roce 1911 dokonce účastnily soutěže Targa Florio.

Výroba během války

V roce 1916 společnost převzal Nicola Romea. Pod jeho vedením se z automobilky stala továrna na výrobu vojenské techniky. Výráběla se munice, kompresory, generátory, letecké motory a také těžké lokomotivy. Po válce Romeo převzal nad společností A.L.F.A. plnou kontrolu a v roce 1920 změnil název na Alfa Romeo. Prvním vozem byl Torpedo 20-30 HP. Giuseppe Merosi pokračoval ve vývoji vozů i pod tímto vedením a přišel s modely 40-60HP a RL Targa Florio. Po válce byly vozy Alfa Romeo stále daleko před konkurencí a sbíraly jedno vítězství za druhým.

Díky mladému závodníkovi Alfy Romeo, Enzu Ferrarimu, společnost získala designéra Vittoria Jano. Od něj vzešla Alfa Romeo P2 Grand Prix, která vyhrála světový pohár v roce 1925. Enzo Ferrari byl dobrým závodníkem, ale ještě lepším týmovým managerem. Nakonec ale z Alfy odešel a založil si vlastní společnost - Scuderia Ferrari. 

Poválečné roky

Alfa se dostala do potíží po konci války, kdy byly ukončeny kontrakty na vojenské vybavení. V roce 1933 tak musela Alfu zachránit vláda, která tím získala nad Alfou kontrolu. Díky tomu se Alfa stala národním znakem. Vozy se stavěly především na zakázku, kdy karoserie navrhovaly a vyráběly jiné společnosti - Touring z Milána, Zagato, Boano, Bertone nebo Pininfarina. Vznikaly tak úžasné a ladné karoserie.  Ve studiu Bertone vznikly i vozy série B.A.T., které svým vzhledem předběhly dobu. Vrcholem této éry byla závodní Alfa Romeo 2900B Typ 35.

Po druhé světové válce se přestaly vyrábět zakázkové vozy a výroba se zpět vrátila k menším, ekonomičtějším a masově vyráběným vozidlům. Firma se pomalu dostala do zisku. Slogan automobilky zněl: "Rodinné auto, které vyhrává závody". V 70. letech se Alfa opět dostala do finanční tísně. V roce 1986 ze společnosti odstoupila vláda a značku odkoupil FIAT. 

Novodobou historii značky už zná asi každý. Po záblesku úspěchu v 90. letech došlo k útlumu. Zákazníci nevěřili její technice a kvalitě. Na výsluní se opět začala dostávat až nedávno s modely Giulia, Giulietta, MiTo a Stelvio. A jak to bude dál? Uvidíme, co přinese propojení skupiny FCA se skupinou PSA.

Pro krásné historické vozy sice překlad nemáme, ale pro Alfa Romeo Giulietta a Alfa Romeo MiTo jsme připravili češtinu.

Jezdíme po celé ČR

V dnešní uspěchané době si každý ceníme komfortu a pohodlí. Proto rádi dojedeme instalovat češtinu do vašeho vozu přímo k vám domů nebo do zaměstnání. Oproti nutnosti navštěvovat naši provozovnu má tato varianta hned několik nesporných výhod: 

Proč je lepší, když službu dodáme my k vám?

 

V dnešní uspěchané době si ceníme komfortu a pohodlí. Proto vám nabízíme naše služby s dojezdem přímo k vám domů nebo kamkoliv jinam. Oproti nutnosti navštěvovat naši provozovnu má tato varianta hned několik nesporných výhod:

1. Můžete svůj čas využít efektivněji: Nemusíte nikam jezdit (třeba z Brna je to k nám pěkná štreka), trávit čas hledáním naší provozovny a složitě se prodírat různými objížďkami a uzavírkami. My k vám dorazíme v dohodnutý termín a vy se tak můžete plně soustředit na své aktivity, ať už pracovní nebo soukromé.

2. Pohodlí a jednoduchost: Službu vám provedeme ve vašem přirozeném prostředí, ať už se jedná o domov, parkoviště u zaměstnání, obchodní centrum nebo jakékoliv jiné vámi zvolené místo. 

3. Osobnější přístup a individuální péče: Během instalace češtiny s vámi můžeme podrobně probrat vaše dotazy a přání a zajistit, že proběhne vše dle vašich představ. 

Přivezeme vám tak nejen kvalitní službu, ale i ušetříme váš čas a zpříjemníme vám celý proces. Neváhejte nás kontaktovat a domluvte si termín, který vám bude nejvíce vyhovovat.

Máte dotaz, který vám vrtá hlavou? Sem s ním.

 

Opravy navigací a autorádií

Občas se stane, že navigace, nebo autorádio přestanou fungovat tak, jak mají. S jakými závadami si hravě poradíme?

Naši technici si snadno poradí i se složitejšími závadami:

  • studené kontakty v rádiu/navigaci
  • špatně fungující ovládací tlačítka
  • odlepující se displeje (bubliny na displeji)
  • zasekávání systému
  • aktualizace systému
  • špatný signál GPS
  • odkódování autorádia/navigace
  • výměna antény
  • konverze systému na evropské ladění a mapy
  • připojení telefonu k systému auta
  • aktivace Bluetooth
  • diagnostika systému a závad

Trápí vás jiná závada, která se týká navigace, nebo autorádia? Zavolejte nám, rádi s vámi probereme možnosti a podělíme se s vámi o naše zkušenosti.

Opravy rádií

Jeep Willis

8. května jsme oslavili Den vítězství, kdy německo kapitulovalo ve II. světové válce a spojenci ovládli Evropu. Historie je jistě zajímavá, nás ale více zajímá jedno klasické auto, které vzniklo právě za války. 

Technicky jednoduché auto, které bylo jednou z nejvýznamější součástí techniky a přispělo k vítězství. 

Jeep Willis byl vyroben na žádost americké vlády. V červenci 1940 ministerstvo války oslovilo 135 výrobců aut, aby vyrobili víceúčelové terénní vozidlo. Na nabídky dali automobilkám pouhých 11 dní. Přihlášení výrobci dostali na vývoj funkčního prototypu 49 dní a 75 dní na dokončení 70 testovacích vozidel. A tak vznikl vojenský jeep s pohonem všech kol a místem pro 3 cestující. 

Zakázku vyhrála firma American Bantam, ale nebyla schopna kvůli nedostatečné výrobní kapacitě zakázku splnit. Vše tedy připadlo firmě Willis-Overland a později ještě Fordu, který Jeep Willis vyráběl pod označením Ford GPW (General Purpose Willis).

Čím byl Willis tak výjimečný?

  • Bezklíčkovým startování, které umožňovalo rychlejší únik před nepřítelem.
  • Nízkou výškou 1,02 m (v případě sklopeného skla).
  • Každý Jeep měl označení váhy v tunách pro snadnější zjištění, jestli přejede most.
  • První funkční prototypy vznikly během 49 dní.

Jeep Willis byl vyrobený jako jednoduché vozidlo, dnešní auta jsou ale nabité elektronikou, asistenty, navigací. S ovládáním dnešních Jeepů a s přizpůsobením na evropskou verzi systémů vám pomůžeme.

Ford Mustang slaví kulatých 60 let

Ford Mustang, který dnes vnímáme jako sporťák, původně vznikl jako levné rodinné auto.

Na začátku 60. let Ford provedl několik průzkumů na univerzitách.  Podle jejich výsledků v roce 1964 sjel z výrobní linky první Ford Mustang, inzerovaný jako praktický vůz pro rodiny. Tedy, jak dospěli k názoru, že je toto praktické rodinné auto, nevíme. Ale rozhodně i první model vypadal dobře. Změna nastala v roce 1979, kdy Ford přišel s úplně novým designem, který se moc neosvědčil. V roce 2005 se Mustang vrátil k osvědčenému retrovzhledu a opět slavil úspěch. Ne jako praktický rodinný vůz, ale už jako sportovní auto.

Několik zajímavostí o Fordu Mustang:

  • Název Mustang je nejdéle používaný název auta u Fordu
  • Původně byl představen jako levné rodinné auto
  • 42 % nových vlastníků Mustangů byly ženy
  • 1979 se Mustang vzdal klasických tvarů a vrátil se k nim až v roce 2005 (naštěstí)
  • Nejoblíbenější barva Fordu Mustang je červená
  • Ford Mustang není pojmenovaný po divokém koni (i když ho má v logu), ale původně podle bojového letounu z 2. světové války.

 Pro Ford Mustang sice češtinu nenabízíme, ale připravili jsme ji pro spoustu jiných modelů Ford.

Prázdniny se blíží, aktualizujte svou navigaci

Prázdniny a doba dovolených se nám rychle přibližují a s nimi i cestování autem po známých i neznámých krajích. Jízda podle zastaralých map dokáže zavařit i zkušenému řidiči. 

Každý rok se v letních měsících rozkope skoro půlka silnic v republice, k tomu se dostaví nové obchvaty, křižovatky, nadjezdy, podjezdy, změní se přednosti a jednosměrky. Se zastaralou mapou můžete být na cestách nepříjemně překvapeni. Z báječně naplánovaného výletu za zábavou se tak stává boj o dojetí. Nervozní řidič trousí jeden vulgarismus za druhým, okřikuje zbylou posádku. Určitě to není šťastný začátek zábavného dne.

Jak tomu předejít? S nejnovějšími mapami se neztratíte.

Kromě nejnovějších map vám zpříjemní cestování také čeština v navigaci a nastavení. I v angličtině jsou pokyny navigace mnoha řidičům srozumitelné. Ale dostali jste se někdy do situace, kdy jste v neznámém městě přijeli na složitejší křižovatku, hlídali si přednosti v jízdě, ostatní auta a ještě se soustředili na pokyny navigace v cizím jazyce? Na jednoho řidiče je toho moc, to známe z vlastní zkušenosti. Je příjemnější a srozumitelnější, když z reproduktorů auta slyšíte jasné - za dvěstě metrů odbočte vpravo, na třetím výjezdu sjeďte z kruhového objezdu, dojeli jste do cíle. A hned máte o jednu starost při řízení méně.

Zajímá vás aktualizace mapových podkladů a čeština do vašeho auta? Volejte 734 20 20 20

Přezutí pneumatik

Před několika dny přestala platit povinnosti mít na autě zimní pneumatiky. Je ale opravdu čas přezout?

Správnému obutí kol se věnuje zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích v § 40a. 

Ukládá povinnost mít na motorovém vozidle zimní pneumatiky pokud:

  • Je mezi 1. listopadem a 31. březnem

  • A zároveň se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

  • Použití na daném úseku přikazuje dopravní značka C15a „povinná zimní výbava“

Minimální hloubka dezénu letních pneumatik je 1,6 mm, odborníci ale kvůli bezpečnosti (především na mokré silnici) doporučují téměř dvojnásobnou hodnotu a to 3 mm. Pro srovnání - nové letní pneumatiky mají hloubku dezénu 8 mm. 

Jak často měnit pneumatiky?

Hloubka dezénu není jediným ukazatelem, který je nutné hlídat. Důležité je také stáří pneumatik a to by nemělo přesáhnout 10 let od data výroby.

Jestli na přezutí kol na letní spěchat záleží na každém řidiči podle toho, jak a kdy jezdí. Pokud vyjíždíte brzy ráno, nebo se chystáte do hor, kde hrozí ranní mrazíky, náš tip je ještě chvilku počkat. Jestli jezdíte až během dopoledne a jen ve známém okolí, ranní námraza Vás už nejspíš neohrozí.